Πόσο ελεύθερες είναι τελικά οι επιλογές μας, αναρωτιέται η συγγραφέας Μόνικα ΄Αλι σε αυτό το πρώτο της μυθιστόρημα, που γνώρισε μεγάλη εκδοτική επιτυχία στη Μ. Βρετανία, αποθεώθηκε από τους κριτικούς (ως μια από τους είκοσι «καλύτερους νέους Βρετανούς συγγραφείς», σύμφωνα με το περιοδικό Granta, και «από τις πιο σημαντικές νέες φωνές της γενιάς της», κατά την εφημερίδα Observer), και ήταν υποψήφιο για το βραβείο Man Booker 2003.
Αυτό που δεν μπορείς να το αλλάξεις, πρέπει να το ανέχεσαι. Κι αφού τίποτα δεν μπορεί ν' αλλάξει, πρέπει ν' ανέχεσαι τα πάντα. Αυτή η αρχή κυβερνούσε τη ζωή της. Ήταν ένα μάντρα, μια νοοτροπία και μια πρόκληση. Αυτή την αίσθηση μοιρολατρίας μετέφερε μαζί της από τη μια ήπειρο στην άλλη η Ναζνίν όταν παντρεύτηκε τον Τσανού, έναν άντρα στην ηλικία του πατέρα της.
Στο Λονδίνο κάνει το καθήκον της, φροντίζει τον άντρα της, μεγαλώνει τα παιδιά της, βγαίνει σπάνια από το σπίτι, όπως θα έκανε κάθε κορίτσι στο χωριό της.
Σιγά σιγά όμως η Ναζνίν αλλάζει κι αρχίζει ν' αναρωτιέται αν κυβερνάει πράγματι η μοίρα τη ζωή της ή αν εκείνη ελέγχει τη μοίρα της. Κι όταν ερωτεύεται τον Καρίμ, μένει κατάπληκτη καθώς συνειδητοποιεί την πολυπλοκότητα αλλά και τις δυνατότητες της ελεύθερης επιλογής.
«Το βιβλίο μου είναι ένας στοχασμός πάνω στη μοίρα, την ελεύθερη βούληση και τις καθημερινές επιλογές μας», λέει η Μόνικα ΄Αλι, που παραδέχεται ότι το πρότυπο για την ηρωίδα της Ναζνίν ήταν η ίδια της η μητέρα. Τα πρώτα ερεθίσματα ωστόσο για τη συγγραφή του μυθιστορήματός της άντλησε από τις διηγήσεις του πατέρα της για τη ζωή στο χωριό, το πολιτιστικό χάσμα ανάμεσα στους πρώτης και δεύτερης γενιάς μετανάστες, αλλά και μια μελέτη που διάβασε για τις εργάτριες από το Μπαγκλαντές που απασχολούνται σε βιοτεχνίες ρούχων στο Λονδίνο και στην Ντάκα.
Επτά θάλασσες και δεκατρία ποτάμια |
|
Άλι Μόνικα | |
| |
|
|
|
|
Σχετικά video
ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΗΣΕΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ LOGIN